המליצו בבקשה

ארכיון פרקט

ארכיון

פרקט תלת שכבתי

פרקט תלת שכבתי
פרקט תלת שכבתי

פרקטים

פרקטים
פרקטים

תוויות

יום שלישי, 30 ביולי 2013

postheadericon רעיונות לעיצוב חדרי שירותים בסביבה הארגונית

רעיונות לעיצוב חדרי שירותים בסביבה הארגונית
מחקרים מוכיחים את חשיבות העיצוב בסביבה הארגונית, ובכל סביבה. אנו מושפעים מאוד מהמרחב בו אנו שוהים, ותגובתנו למרחב תשפיע על אלמנטים רבים בהתנהלות ובתחושות שלנו. הסביבה שלנו יכולה להשרות אווירה נעימה ורגועה באותה המידה שהיא יכולה להלחיץ ולהדאיג. הבחירה ביצירת עיצוב מושכל עם מחשבה תחילה, עיצוב שממוקד מטרה מסוימת, היא מסוג הבחירות שארגונים רציניים לוקחים. בחירה שמעשירה את עומק המחשבה על הפרטים הקטנים ויוצרת מרחב מאפשר, נעים ונוח לכולם, עובדים ומבקרים כאחד.

לחברת חוגלה קימברלי פתרונות חכמים ויעילים שיכולים לשפר את התחושה בסביבה הארגונית. רעיונות אלו מוצעים על בסיס ההבנה כי חדר השירותים בסביבה זו הינו חדר בו עוברים רוב העובדים לפחות פעם אחת ביום. עיצוב יעיל ונכון של חדר זה יכול לשנות את התחושה ולאפשר לעובדים להתרענן ולהתחדש באמצע יום עבודה.

עיצוב חדרי שירותים - נוחות זו מילת המפתח

לא לחינם חדר השירותים נקרא גם "הנוחיות". מי שמשכיל לעצב חדר זה בצורה נכונה ונעימה, יוצר מקום עם אווירה נעימה ובטוחה, ממש מקלט זמני מהיום יום. לא רבים חושבים על זה, אבל החיים המודרניים, בעיקר בעבודה, מעודדים דינמיקה מאוד מלחיצה. אנו מבצעים מספר פעולות במקביל, ורוב הזמן מחוברים לרשת האינטרנט תוך שליחת מיילים ושימוש שוטף במכשיר הטלפון החכם. בשירותים, כל זה נפסק, ואנו עושים פעולה אחת וברורה שמחברת אותנו חזרה לעצמנו. אם תחשבו על כך, יש משהו מאוד ממרכז ומחבר, אנחנו והגוף שלנו, והצרכים הבסיסיים שלנו, לפני כל הטכנולוגיה והרעיונות שאנו מפתחים במחשבה.

יצירת סביבה נוחה במיוחד זה כלי מפתח שיכול למנף את החיבור הזה לעצמנו עד תום. כשאנו מתחברים לעצמנו אנו חשים טוב. עובדים עם תחושה נעימה עובדים טוב יותר, יוצרים סביבת עבודה נעימה יותר, ונוטים לשיתופי פעולה יעילים יותר. עיצוב נכון וחכם צריך להים מיושם בכל המרחב האירגוני, ובטח שבחדר השירותים, שבקלות יכול להפוך לחדר לא נעים לשימוש וליצור אווירה לא נעימה כלל.

כלל שני בחדרי שירותים בארגונים – ניקיון

כשמעצבים חדר שירותים בסביבה ארגונית יש לקחת בחשבון כי ישתמשו בו הרבה אנשים. כשתא שירותים הופך לא נעים לשימוש, הסביבה סובלת. חוסר הנעימות יוצר תחושה כללית של אי-נעימות בכל המרחב, שכן התאפקות וחוסר נוחות גופנית בגלל סלידה מהחדר יוצרים גלים שמשפיעים על כולנו, ופוגעים במצב הרוח. לכן, מומלץ לייצר מצב בו העיצוב יוצר תחושה של ניקיון, כאשר אלמנט הניקיון נכנס גם לצד הפרקטי של העיצוב. חדר השירותים בסביבה האירגונית חייב להיות קל מאוד לניקיון מהיר ויעיל.

ובכל זאת, האחריות לניקיון והנוחות השוטפים מונחת על כתפי המשתמשים בחדר, שכן הם יכולים בשנייה אחת של חוסר תשומת לב ליצור לכלוך רב. יצירת סביבה בה נוח וקל לנקות ולהתנקות חשובה מאוד כשחושבים על עיצוב השירותים. שימוש במוצרים שמקלים על השימוש בחדר, כמו נייר ניגוב לידיים, תוך יישום במתקן מעוצב בנוחות ובאסתטיקה גבוהה, הם כלל אצבע בכל הנוגע לעיצוב חדרי שירותים בסביבה אירגונית.


0 תגובות: